torsdag 15 oktober 2009

Det har varit en tung vecka

Branden i Nådendal har sugit ut en hel del glädje från vardagen. Brorsonens sorg går inte beskriva, han förlorade kära vänner från hockeylaget, och eventuellt var själv den sista att ta sig ur huset levande. Hans bästa vän blev kvar. Min bror fick också uppleva skräcken och sorgen för han hade kommit på plats när huset stod i stora lågor och ingen kunde räddas ut mer. Krishjälpen tycks fungera rätt bra i Nådendal, de inblandade familjerna får hembesök och kallas även till genomgångar där de får en detaljerad uppdatering av polisens undersökning. Kriminalpolisen undersöker brandorsaken. Man har även fått bukt med rykten om en vårdslös och blöt fest, något som det inte var fråga om, utan att en tonårsdotter och en lite äldre storebror hade var sina kompisar hemma för att titta på film, spela spel och prata. Det är därför det var så många tonåringar i huset. Nu har man startat en facebookgrupp för att stödja familjen som förlorade utöver en dotter och har en son med livshotande skador på sjukhuset även sitt hem och allt de ägde. Det känns bra att engagera sig och jag hjälper till med att uppdatera på svenska.

För övrigt har följande hänt:
-jobbar häcke av mig i Landskrona, Country´s Crown, måste det bli på engelska. En rätt skön stad, och bättre än sitt rykte.
- har testat jiu-jitsu eftersom maken och sonen går där. Har så ont i överkroppen och armarna att jag har träningsvärk när jag andas.
- har köpt nytt koppel till hunden.

Det var ungefär allt som hänt hos oss denna vecka. Jag är lite långsam på att uppdatera nu, ni får ursäkta mig.

Hjälp till de som förlorade sitt hem i Nådendal