fredag 5 juni 2009

Politik och politiker

Det goda med Piratpartiet är att ungdomar är plötsligt intresserade av Europeiska parlamentet, det tycker jag är bra. Jag har inte hunnit rösta ännu, men vet vem jag ska rösta på. Det finns ett antal som skulle kunna få min röst, men jag har bestämt mig för en speciell dam för att hon har fått mycket jobb redan gjort och vet hur man får resultat - inte bara snack. Hon vågar stå emot sitt parti hemma vid behov och har alltid hjärat och hela EU -perspektivet med i det hon gör, försvarar integriteten, Europatanken, företagsamheten och klimatet.

Tyvärr kan jag inte skriva ut hennes namn eftersom det kan tolkas fel - det finns alltid läsare som läser bloggar som Lars von Trier läser bibeln, och även om detta är en helt privat blogg (och jag också har yttrandefrihet...) så vill inte jag riskera att det blir fel.

Förvånande nog var det dock någon som trodde på Facebook idag att jag är politiker. Det var länge sedan. Jag är ju oberoende och har varit det över två år! Så går det när folk läser fel bloggar ;-)