onsdag 20 maj 2009

Ilmar Reepalu och Viggo på Resumékväll i Malmö


Nu äter jag österrikiska ekologiska praliner med likör i och dricker vitt vin hemma,

...men en stund sedan lyssnade jag på Viggo C att intervjua Ilmar Reepalu i Malmö på Resumébar. Jag fick även en liten stund själv med Ilmar och frågade så klart om hans estniska bakgrund och 1944...! Han berättade också om alla som stör och ringer i tid och otid - särskilt reportrar från Aftonbladet och Expressen som ringer vid fyratiden på natten med brådskande frågor. Men Ilmar, han brukar sedan ringa tillbaka nästa natt hem till journalisten vid fyratiden och komma på kompletterande uppgifter för reporterns bevakning!
Och när jag äntligen öppnade posten var den ekologiska hårvaxen där - ska ta med till min son i Dublin! Ska lägga mig snart, har ont i tån, det trycker. Lite som blodpropp, läskigt.