onsdag 13 maj 2009

En bra dag - tack Amelia!

Syrener har börjat blomma i Lund. Och ankfamiljen med två tjejer och en kille håller sig dag in och dag ut till parkeringen vid Stadsparken, dock ibland alldeles för nära vägen, eller t o m på vägen. Få hoppas att alla håller 30 km i timmen. Ankorna är där varje morgon när jag åker till jobbet.

Och när jag kom hem så hade jag en räkning från HemTex som lyckades lura mig på drygt 500 kr i våras med kampanjen "ta tre varor och få billigaste gratis" - jag skulle köpa stora kuddar jag velat ha länge, men vid kassan blev jag snurrig och lade till ett litet duk på 9 kr! Så det var det jag fick gratis. Nu har jag betalat kuddarna (grrr) och avslutat mitt konto på HemTex. Men då hade jag också ett brev från Amelia - fylld med smink från L´oreal! Fattade inget - men jag hade vunnit en läsartävling! Det är smink på 1000 kr! TACK!