onsdag 8 april 2009

Jag är inte en typisk bloggare

Nu har man forskat i hur den typiska svenska bloggaren är:

- kvinna
- 16-20 år gammal
- läser 6-10 bloggar dagligen
- spenderar 6-10 timma per vecka med att läsa bloggar
- läser oftast bloggar på kvällstid (ca 18-24)
- läser helst bloggar om vardagsbetraktelser
- läser bloggar för att bli underhållen
- har någon gång klickat på en annons på en blogg
- är medlem i ett socialt nätverk för att hålla kontakt med vänner
- har de senaste 12 månaderna delat med sig av både en negativ och en positiv upplevelse av ett företag, produkt eller tjänst
- skriver inte på en mikroblogg
- tror inte att sociala medier som bloggar, mikrobloggar och sociala nätverk kommer att ha betydelse för vilket parti hon röstar på i nästa val
- bloggar för att hon gillar att skriva
- uppdaterar sin blogg varje dag
- har inget emot att bli kontaktad av företag i sin egenskap av bloggare
- är inte anonym
- har inte egna annonser på sin blogg