måndag 2 mars 2009

Hemliga uppdragsgivare

I en artikel på DN har två journalister grävt fram hur bloggmotståndet av FRA-lagen organiserade av betalda pr-konsulter som haft hemliga uppdragsgivare. Läs och grunna på dagens DN (www.dn.se). Jag har ju också berört detta i min bok Tag this! eftersom jag länge hävdat att den bloggstorm som drabbade mig ingalunda var en naturlig händelse utan i högsta grad organiserad, något som vännerna också bekräftat när de fått uppmaningar att jaga mig med mejl och sms.

Det är mycket viktigt att allmänheten fattar att om det blåser upp en storm utan förvarning på nätet och ingen hinner kolla exakt vem som är uppdragsgivaren, d v s avsändaren - utan det bara dimper ned uppmaningar att delta och protestera...att man tänker två gånger. Kolla alltid att du vet i vems ärende du rasar.