onsdag 11 februari 2009

En bra dag

Idag har jag haft en bra dag. Först på morgonen deltog jag på ett intressant frukostmöte i Lund - hela stadshallen var fylld av lundaföretagare, som ville höra författarinnan till "Jag käkar hellre taggtråd än säljer något" att berätta om sin bok och sina teorier. Mycket upplyftande.

Därefter har jag jobbat med en intervjuundersökning och fått träffa många intressanta människor som jobbar på olika sätt med miljöfrågor och miljöstrategier.

På lunchen gick jag ut med hunden i snön och hon var som en valp! Och alla dessa glada barn som bara poppar upp utomhus från ingenstans och leker snökrig - snön slår dataspel minst med längden av ett snöbollskast.
På eftermiddagen fick jag veta att jag får ett jobb som jag skickat offerten på -mitt första egna som konsult.

Och sedan har nyheter berättat dels att räntan går ner igen - för oss med två hus är det faktiskt goda nyheter. Och att ungdomarna från Rosengård friades i Malmö tingsrätt från åtalet av att ha uppviglat kravaller i julas. Bevisläget svajade. Det är bra att tingsrätter visar integritet - det leder ju till vassare polis- och åklagararbete framöver vilket gagnar hela samhället inklusive just polis och åklagare.

Och ikväll ska jag posera för några konstfoton. Lite läskigt. Men vad gör man inte för konstens skull...