söndag 25 januari 2009

Sura försäljare

Har varit på min hathayoga igen och sitter och njuter av att inte behöva göra något. Maken plockade ut hårddisken från den skadade datorn, kanske går det att rädda. Det blev ingen ny laptop igår, vi kunde inte bestämma oss och jag har inte pratat med försäkringsbolaget ännu. Borde få något för vi har drulleförsäkring.

Noterade i handeln igår igen att det är ovanligt sura säljare på On-off vilket gjorde att det inte blev några affärer utan jag gick därifrån. Man vill inte stå en kvart utan att någon hälsar eller säger, "ett ögonblick" när det finns massor av säljare fria. När jag vände mig till en av dem och skulle fråga var laptoperbjudandedatorn var svarade han (och knappt tittade på mig) med "jag sköter inte det, du får vända dig till killen på golvet och vänta".

On-Off, om era säljare inte kan ens le och säga "hej" för oss tanter över 40 år (som har stålarna både för våra egna datorer och för ungarnas datorer!) så skyll er själva om vi går till MediaMarkt. Där är det trevliga (ja, unga) säljare som alltid ser en när man kommer in, och försöker göra sitt bästa. Det är det tyska sättet - kunden är viktig.

För mig är det superviktigt hur jag behandlas som kund och det borde fler elektronikföretag begripa. Sluta diskriminera kvinnliga kunder över 40 år. Våra pengar är lika valida som alla andras även om vi inte hänger med i allt tugg om megagigaterabites lika smidigt som unga killar gör.

Glöm inte att trots att vi inte kan bygga bilar kan vi köra dem duktigt och fort, och vi har pengarna för att köpa dem (eller får lån). Samma sak med datorer!!

F ö njuter jag av konståkning på EM i Helsingfors. Vet inte riktigt varför men jag gör det, det är alltid lika stort.