lördag 24 januari 2009

Operation rädda data

Nu ska vi iväg och köpa mig en ny laptop. Jag har kommit fram att mina laptops har en livslängd på två år - som ett par rejäla tjocka strumpbyxor ungefär - så det är ingen idé att betala för de senaste finesser hit och dit. Har hittat en som jag tror kan vara bra, på On-Off. Kolla här.

Fördelen med datorkrasch är att man blir av med mycket skit som man annars sparar och tycker är oumbärligt. Det blir en själslig rengöring helt enkelt. Man gör plats för nya saker i sitt liv när det gamla ska bort. Nackdelen är alla bilderna som försvann. Men jag hoppas att kunna rädda hårddisken i alla fall. Få se nu, om det går, håll tummarna.

Det lite kusliga var att jag fick en ny USB-sticka i förrgår och på kvällen av no reason at all, så började jag lyfta över massa gamla bilder från datorn till stickan som visade sig vara ganska stor. Jag undrar nu vilken universalkraft som talade om för mig att rädda mina bilder! Tyvärr var det inte alla bilderna, men några stora mappar i alla fall!