onsdag 17 december 2008

Kriskommunikation

Igår var en märkligt dag som sagt. På jobbet hade krisledningsorganisationen dragits igång och vi skulle sitta i länsstyrelsens krisledningscentral (bunker) och sammanställa information från jordskalvet. (Obs, det var inte jordbävning som tidningar skrev, utan ett skalv.) Men i och med vi har en ny IT-organisation, samt en migrering av alla e-postsystem och domänadresser - som har visat sig vara segare än många trott - visade det sig snabbt att vi kunde inte sitta där. De datorer som man kunde uppdatera webben med var inte kopplade till nätet och vice versa. Så vi flyttade till en annan lokal. Med oss hade vi vår geologiska expert Katinka, som skulle egentligen servera tårta och kaffe och städa skrivbordet - det var nämligen hennes sista dag på jobbet. Istället fick hon hantera ett jordskalv och intervjuer. Här kan du läsa min artikel med henne.

I samma veva fick jag veta att min bok hade kommit från tryckeriet, förlaget ringde. "Den ser fin ut"...men jag har inte fått se den själv och får heller inte innan jul för man hinner inte skicka den hit innan vi åker norrut. Jag får väl tro att "den är fin". Lite läskigt är det. Jag fick också springa ut under lunchen för att leta efter en musvans. Kristoffer ska vara en mus i en julshow på Palladium i Malmö imorgon. Han behövde en svans och gärna öron och nos också...lätt som en plätt - man fixar lite jordskalvskommunikation och sedan en musvans. Buttericks hade en liten fin så det löste sig för 98 spänn.