onsdag 10 december 2008

Hinner inte blogga

Nu nalkas julen och vår flytt. Vi kommer att flytta ut från Jakri precis mitt i Jakris julmarknad. Det kommer nog bli rörigt...men det är skönt att få komma iväg till eget litet hus. På jobbet är det avlutstider, lite sorgligt att lämna Länsstyrelsen, jag har trivts där så bra. Men det är dags att gå vidare till nya utmaningar. Jag hoppas att mina nya pr-vänner kommer att tycka om mig. Vi tog lite bilder på oss igår - snart finns även jag på det nya företagets hemsida. Fotografen Studio Ruona i Lund var fantastisk - en så trevlig fotograf och en så fin atelje! Och vilka bra bilder han snickrade fram av sånt konstigt och gammalt material som jag är.

På hemmafronten har sonen fyllt åtta år och vi underhåll 15 ungar under tre timmar i lördags (puhh) bara för att sedan köra till Göteborg och till en släktkalas med 30 äldre...och några unga. Det var trevligt men hemskt mycket kalas för en dag. Dottern har varit på besök från Dublin och det har varit sååå mysigt. Vi har sett bra filmer (Kid Svensk och Transamerica, som är riktigt bra), ätit god mat och tittat på gamla foton. Och packat inför flytten. Nu har hon åkt till Stockholm och sedan vidare till Thailand. Snyft.

Slutligen, utan min dagsljuslampa skulle jag vara helt under isen under denna mörka vinter. Alla borde ha en dagsljuslampa! (Bright Light)