söndag 16 november 2008

Ett brev från förläggaren

Ett sånt här brev fick jag i fredags:

Hej Johanna,

I den bifogade filen kan du se hur din bok börjar ta form. Hade hoppats skicka dig hela texten redigerad men har endast hunnit t.o.m. kap. 9 (och källförteckningen), vilket är ungefär halvvägs (trots titeln "komplett"). Mer följer förhoppningsvis under helgen.

Det är viktigt att du läser och återkopplar till mig under måndagen. Jag behöver särskilt din hjälp med placering av resterande bilder (ett urval) och texter till dem, eftersom de skrivna texterna på de kopior jag erhållit tilsammans med cd:n är på finska.

Som sagt, låt oss höras under måndagen.
Om allt går som jag hoppas kommer jag vid det laget att ha skickat dig hela texten, du ha hunnit läsa den och faktagranskare ha inkommit med sina synpunkter (på måndag eller tisdag).

När alla synpunkter sammanförts, och förhoppningsvis tillgodosetts, får helheten skickas till sättning. Eventuella ytterligare ändringar får sedan göras i ombrutet korrektur, så de får hållas till ett minimum. (Jag inser att det finns hur mycket som helst att berätta men anser att det du redan har åstadkommit är avsevärt mer än "good enough").

Bästa hälsningar, NN


Ni förstår varför jag är upptagen och hinner inte blogga...