måndag 20 oktober 2008

Tänk om, Skugge!

Linda Skugge som svarar på tonåringarnas desperata brev bland annat i ICA och gör karriär som en självutnämnd pubbestödmänniska uppmuntrar nu unga kvinnor att ta pin-up -bilder på sig själva för en nakenkalender med Bingo Rimer.

Oavsett om kalendern blir smakfull är det fel signaler från Linda till de unga tjejerna som mår dåligt - att det är den nakna tjejen som räknas och som får synas.

Tänk om, Linda! Tänk om...!

Jag hade tänkt ge ut min Tag this -bok på Vulkan (Skugges förlag) men nu tror jag inte jag gör det. Jag gör en markering även om det kanske inte betyder något för någon annan. Men efter att ha sett ätstörningar osv. från så nära håll är det inte ok att uppmuntra utseendefixeringen hos de fragila själarna som redan mår så dåligt. Och allra minst av deras idol, Linda.