onsdag 29 oktober 2008

Morgontankar

Skrivkramp - på riktigt. Ska vara klar med Stella-manus på fredagen (fått lite extra tid) men det är hur mycket som helst kvar. Puhh. Känns i axlarna. Men det är bara bita ihop och skriva.

Sverige ska lägga ned det allmänna försvaret. Men unga killar behöver ordning och redan någonstans, nu skjuter de ju bara varandra i gängkrig, leker krig på nätet eller spränger bilar. Om de nu inte ska gå i en försvarsutbildning, låt dem göra samhällstjänst. Något lite skitigt och tråkigt behöver 17-19 åringar efter skolan - så de börjar uppskatta jobb och studier och tar ansvar.

10 år från Göteborgsbranden. Jag då korre för Iltalehti. Åkte dit efteråt. Snö lade sig över alla nallar och blommor och ljus utanför det utbrända huset. Dt var hemskt. Jag tog starka bilder. Upptäckte också att vanliga göteborgare åkte inte ut dit ens att titta. Det var lite "Hisingen" -olycka.

Barn nr. 2 åker till Dublin till sitt nya jobb på IBM imorgon. Tur att han inte bokat något med Sterling. Rest In Peace Sterling -lines. Jag var en nöjd kund i alla fall. Jag saknar dem och Flyme - dessa röda flygplan hade alltid så trevlig personal. SAS -folk är mer byråkrater. Malmöaviation är dock vinnaren - alltid bra folk, bra priser, mat ombord, snabb och effektiv flyg och landar mitt i Sthlm. Keep flying Malmöaviation!
(Och Ryanair så jag kan ta mig billigt till barnen på Irland...)