fredag 26 september 2008

Waiting for the train

Jag sitter vid en dator pa centralen i Stockholm och vantar pa att taget till Malmo ska ga. Hade valt ett lite senare tag for jag skulle traffa sonen som ar nitton och undrar vad han ska gora med sitt liv. Anyway vi at tva och en halv timme pa Jenssens Boef och pratade. Sedan tankte jag att vi skulle ga pa bio, men han skulle ju ut med polare. What was I thinking? Att nittonaringen skulle umgas med mama en fredagkvall. HAHA!

Har varit pa ett jobbmote angaende antidiskrimineringsarbete. Det ar hur spannande som helst. Den storsta fordomen vi har ar att vi inte har nagra fordomar har i Sverige. Sa den osynliga diskrimineringen maste bli synlig for att vi ska kunna gora nagot at det. Snacka om utmaningar.

En annan utmaning blir under nasta vecka da HKM Kronprinsessan Victoria ska besoka vart landsskap. Mitt jobb blir att se till att fotograferingstillfallen fungerar smidigt. Otroligt spannande och roligt. Jag maste saga att den har manaden har mitt arbete varit mycket omvaxlande och spannande, det borjade med Skanedagarna och sedan kom salmonellalarmet och darefter bla tunga, djurskydomen, som drabbar idisslare. Sa det har varit mycket press, telefonmoten, utryckningar och snabbt fa ut viktig info pa webben, allt for att radda sa manga djur som mojligt. Och sedan ett kungligt besok mitt i alltihopa! Vem var det som sade att det ar trakigt att jobba for staten?!!