onsdag 26 mars 2008

Hier kommt Alex!

Var och varannan människa mellan 6 - 66 år som jag känner har testat under den senaste tiden GUITAR HERO med Wii -spelkonsolen. Guitar Hero är ett spel där man spelar en leksaksgitarr mot en tv-skärm som visar i färger vilka strängar man ska trycka på. Till skillnad från vanliga gitarrer låter det precis som det ska och inte så illa när det blir fel - spelet innehåller en lång lista av låtar som man ska spela. Jag fick prova i Norge och upptäckte till min förtjusning att tyska Toten Hosens Hier Kommt Alex var med på spellistan. Här kan du lyssna på låten såsom bandet spelar den. Det är röjjigt. Jag fick över 80 % på den enklaste nivån. Hej - det är väl inte så illa träffat alla snabba toner som flöder!

Jag önskade jag hade en Guitar Hero att leka med nu här hemma som avkoppling efter en hetsig dag på jobbet som innehöll fördrag för jurister, knäppa bild på en minister, skriva nyheter, finnas till som informatör när lokal-tv skulle spela in ett inslag och sedan sitta och analysera kommunikationsstrategier. Nu vill jag inte kommunicera ett enda ord mer utan bara tomglo på tv i brist på Guitar Hero.

Foto: JPA