lördag 29 mars 2008

Bev, kolla in vad jag köpte på loppis...




Iittala kanna för 250 kr som hittat. I Finland får du lägga till en etta i priset före tvåan. Oanvända plastbälten 10 kr styck! Passar mina 70-tals tunikor som jag inhandlat i second hand.

Vad tycker ni om min lila ormskinnsmönstrade minikjol som kostade 25 kr?! Ett annat fynd är gjutjärnslampan för 75 kronor. Den är sååå tung. Men häftig. Svensk design.
Här på St Erikshjälpen hämtar jag inspiration minst en gång i månaden. Idag sålde de även levande blommor, 20 kr bukett.



Att bara titta på skyltfönster är en nostaligtripp till barndomen. Där finns mammas köksvåg, mormors skålar och grannens dricksglas. Många minnen strömmar till.

Tyvärr tappade jag nyss min kamera i golvet och den gick sönder. Jag lyckades rädda dessa bilder men det lär inte bli nya på ett tag. Krya på dig, Bev!

FOTON: JPA